BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome



Assalammualaikum..terima kasih kepada yang sudi membaca blog ini..blog ni tak ditujukan untuk sesiapa..hanya sekadar coretan buat tatapan aku..

Friday, December 7, 2007

Pengajaran hidup aku..

Pelbagai pekara aku hitung di setiap segi kelakuan dan sifat ku.Tapi, aku masih tak faham kenapa aku diperlakukan sampai mcm tu..sekarang genap setahun pemergian ayahku..pelbagai dugaan menimpa keluargaku..dari satu masalah,timbul satu masalah..hari ni,aku diperlakukan seperti binatang oleh saudaraku sendiri..seolah-olah seperti tiada perasaan kemanusiaan terhadapku..aku tak faham kenapa orang dewasa suka mengikut perasaan bila marah..tanpa usul periksa,sudah membuat keputusan sesuka hati..ini ker yang dinamakan dewasa..berjaya??benarla kata kawan2 aku,perubahan sikap lebih ketara dibandingkan dengan perubahan status..
kadang2 aku kecewa dengan sikap adik beradik belah ibu ku..mereka lebih percayakan orang lain dari keluarga sendiri..sehinggakan,mereka percaya fitnah orang terhadap ibuku..aku kesian pada ibu kerna bertungkus lumus mencari rezeki untuk anak2 tapi sering difitnah orang..ape salah keluarga kami??kami x pernah ganggu orang..salah ker ibu berniaga untuk menyara keluarga??
entahla,sejak ayah aku pergi..banyak perubahan berlaku pada saudara2ku..terutama yang sudah berjaya..mereka selalu lepas kata pada ibuku tanpa memikirkan perasaan ibuku dan kami adik beradik..kami tahulah, kami menumpang disini..tp janganlah perlakukan kami seperti orang asing..
Sehinggakan satu tahap,aku rasa seperti mahu bawa semua keluargaku pindah dari rumah dan kampung tu..tapi,aku tak tahu kat mane untuk membawa mereka..aku tak mampu untuk sara deorang lagi..peristiwa malam tu banyak mengajar aku erti hidup..kata2 yg menyakitkn tu,akn aku pengang sampai bila2..akan ku buktikan anak terbuang ni,anak yang menumpang ni akan berjaya suatu hari nti..

0 comments: